CodeWeekPL

10 — 18 października 2015

13 września 2015 14:45

Własne wydarzenie w pięciu krokach

Chcesz zorganizować własne wydarzenie, ale nie wiesz, jak się to tego zabrać? Spokojnie, to nic trudnego. Podstawowy warunek to zapał, energia i dużo dobrych chęci. Reszta pójdzie łatwo, szczególnie, że zawsze możesz liczyć na naszą pomoc. Żeby twoje starania zakończyły się sukcesem, musisz przemyśleć pięć kluczowych zagadnień. Oto one.

Zobacz infografikę

1. Temat
Hasło brzmi „kodowanie” i nic poza tym Cię nie ogranicza. W formularzu zgłoszeniowym organizatorzy Code Weeka proponują podstawy programowania, tworzenie stron internetowych, tworzenie aplikacji na urządzenia mobilne, robotykę, obsługę sprzętu czy opracowywanie i wizualizację danych, ale oczywiście to nie wyczerpuje wszystkich możliwości. Sam_a wiesz, w czym czujesz się najlepiej – przemyśl, co z tego chcesz przekazać innym. Wiele inspiracji znajdziesz także w scenariuszach Mistrzów Kodowania (mistrzowiekodowania.pl/materialy-do-pobrania) i w materiałach zebranych na stronie codeweek.eu/resources.

2. Forma
Dowolna – ale postaraj się, żeby było jak najbardziej praktycznie. Przeprowadź prezentację lub warsztaty, zorganizuj hackathon, maraton kodowania czy programistyczną żywą bibliotekę. Zadbaj o wymianę wiedzy i doświadczeń, postaraj się, żeby było oryginalnie, atrakcyjnie i żywiołowo.

3. Sojusznicy
Nie musisz wszystkiego ogarniać samodzielnie! Na pewno znajdziesz w okolicy innych koderów i koderki, z którymi możesz nawiązać współpracę. Sprawdź lokalne organizacje pozarządowe i grupy nieformalne, zastanów się, czy może jakaś firma chciałaby Cię wesprzeć, uruchom swoje kontakty lub przeszukaj cały internet w poszukiwaniu sprzymierzeńców. Razem zrobicie więcej!

4. Lokum
Oczywiście możesz zrobić domówkę lub piknik na placu zabaw, ale pewnie wygodniej będzie się zadomowić w jakimś miłym miejscu. Szkoły i uniwersytety, biblioteki, domy kultury, kluby osiedlowe, muzea, galerie i siedziby organizacji pozarządowych to dobre adresy – byleby było trochę miejsca i dobry dostęp do internetu. Sprzęt też się przyda, ale nie jest to warunek konieczny – poproś uczestników o przynoszenie własnych urządzeń.

5. Uczestnicy_czki
Świetne wydarzenie wypromuje się pewnie i samo, ale warto aktywnie zadbać o frekwencję. Facebook, Twitter i lokalne portale internetowe to najtańsza z możliwych forma promocji, a przy tym całkiem skuteczna. Pisz, do kogo się da, wyślij mailing do krewnych i znajomych bądź ich obdzwoń. Masz kilka groszy na druk lub zaprzyjaźniony punkt ksero? Pobierz plakaty ze strony codeweek.org.pl/materialy-do-pobrania i zrób kampanię w terenie!

Już wszystko jasne? Pamiętaj, żeby zarejestrować swoje wydarzenie na stronie codeweek.eu!

Filip Makowiecki